♪♫ PESAREKHOOB ♪♫

محل تبلیغ شما محل تبلیغ شما


آیا می دانید

ا موضوع: آیا میدانستید؟,,

بهترین دانستنیها فقط و فقط در pesarekhoob.loxblog.com

- آيا مي‌دانيد با هوش‌ترين زن دنيا 5 فوق‌ليسانس دارد و ضريب هوشي او 200 است و دنبال كار است.

- آيا مي‌دانيد اولين فردي كه در اروپا اقامت گرفت يك زن ايراني بود و بعد مسأله اقامت خارجي‌ها مطرح شد.

- آيا مي‌دانيد ايرانيان در انگليس ثروتمندترين قشر جامعه هستند حتي ثروتمندتر از ملكه اليزابت.

بقیه در ادامه مطلب...لطفا نظر یادتون نره...


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 218

تاریخ انتشار: جمعه 1 بهمن 1389 ساعت: 20:6
ادامه مطلب
نظر

did you know?

ا موضوع: آیا میدانستید؟,,

آیا ميدانستيد که يک نوع موش هست که قلبش در يک دقيقه بين هزار و دويست تا هزار و پانصد مرتبه مي تپد و بدين ترتيب رکورد ضربان قلب را در بين موجودات زنده را دارا ست؟

آيا ميدانستيد که مغز بيشترين انرژی را در بدن مصرف ميکند و بدين دليل است که گرمتر از ساير نقاط بدن ميباشد؟

 

بقیه در ادامه مطلب...لطفا نظر یادتون نره...


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 276

تاریخ انتشار: جمعه 1 بهمن 1389 ساعت: 19:38
ادامه مطلب
نظر

تازه ترین دانستنیها

ا موضوع: آیا میدانستید؟,,

بهترین دانستنیها فقط و فقط در pesarekhoob.loxblog.com

آيا مي‌دانيد شيريني تنها مزه‌اي است كه جنين در رحم مادر هم مي‌فهمد.

آيا مي‌دانيد زنبور عسل 5 چشم دارد كه 2 تا اصلي در بغل سر و 3 تا بر روي سر قرار دارد.

آيا مي‌دانيد 20 درصد آب شيرين جهان ميان آمريكا و كانادا قرار دارد.

بقیه در ادامه مطلب......لطفا نظر یادتون نره...


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 327

تاریخ انتشار: جمعه 1 بهمن 1389 ساعت: 18:33
ادامه مطلب
نظر

امضاء شناسي

ا موضوع: آیا میدانستید؟,,

كساني كه به طرف عقربه هاي ساعت امضاء مي كنند انسانهاي منطقي هستند.
كساني كه بر عكس عقربه‌هاي ساعت امضاء مي کنند دير منطق را قبول مي كنند و بيشتر غير منطقي هستند.
كساني كه از خطوط عمودي استفاده مي كنند لجاجت و پافشاري در امور دارند.
كساني كه از خطوط افقي استفاده مي كنند انسانهاي منظم هستند.
كساني كه با فشار امضاء مي كنند در كودكي سختي كشيده‌اند.
كساني كه پيچيده امضاء مي كنند شكاك هستند.
كساني كه در امضاي خود اسم و فاميل مي نويسند خودشان را در فاميل برتر مي دانند.
كساني كه در امضاي خود فاميل مي نويسند داراي منزلت هستند.
كساني كه اسمشان را مي نويسند و روي اسمشان خط مي زنند شخصيت خود را نشناخته‌اند.
كساني كه به حالت دايره و بيضي امضاء مي كنند، كساني هستند كه مي خواهند به قله برسند.


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 432

تاریخ انتشار: جمعه 1 بهمن 1389 ساعت: 13:39
نظر

دانستنیهایی از ادکلن

ا موضوع: آیا میدانستید؟,,

قدیمی‌ترین کارخانه‌ی عطرسازی تولد سیصدسالگی‌‌اش را جشن گرفت. ممکن است خیلی‌ها گمان ببرند که این کارخانه باید در پاریس یا میلان باشد. اما حقیقت این است که این کارخانه‌ی خانوادگی در شهر کلن آلمان تاسیس شد.

روز سیزدهم ژوئیه‌ی سال ۱۷۰۹ میلادی، برادران فارینا شروع به تجارت با کالاهای تجملی کردند. مهمترین کالایی که آنها می‌فروختند، عطری بود که خودشان از مرکبات تهیه کرده بودند.

 خالق ادوکلن: جووانی ماریا فارینا


 

در این سال عطار ایتالیایی جووانی ماریا فارینا به برادرش می‌نویسد: «من عطری یافته‌ام که مرا یاد صبحی بهاری در ایتالیا می‌اندازد. عطری مثل عطر نرگس‌های کوهی پس از باران. این عطر روح مرا تازه و زنده می‌کند.» فارینا مدتها بود که در شهر کلن زندگی می‌کرد. او به همین خاطر این عطر را به اسم وطن جدید خود می‌نامد: "Eau de Cologne" یعنی "آب شهر کلن".

طی تاریخ سیصدساله‌ی ادوکلن، تنها سی نفر هستند که نسخه‌ی مخفی این عطر را می‌شناسند. یکی از آنها دنباله‌روی جووانی، یوهان ماریا فارینا بود. وی امروز مدیر عامل این کارخانه است. او می‌گوید: «مهم این است که اصل ادوکلن همواره یک بو داشته باشد. همانطور که برای تهیه‌ی یک شامپاین شراب‌های مختلف را با هم مخلوط می‌کنند تا یک بوی خاصی رو به دست بیاورند، همین کار را هم ما با ادوکلن انجام می‌دهیم. اگر محصولی از گیاهان ما بوی دیگری داشته باشد، ما با مخلوط کردن محصولاتی دیگر آن بوی خاص را بدست می‌آوریم.»

 ارزش ادوکلن امروزه بیش از هزار یورو

ادوکلن فرینا پس از آن به دور دنیا می‌رود. تنها افراد ثروتمند بودند که قدرت خرید این عطر را داشتند. یکی از شیشه‌های باریک و سبزرنگ این عطر به اندازه‌ی درآمد هفتگی یک استاد کار ارزش داشت. به پول امروز قیمت آن بیش از هزار یورو است. البته این برای مشتریان ادوکلن فرقی نمی‌کرد: کلمنز آوگوست، سراسقف شهر کلن و صاحب کار کاخ‌های زیادی در منطقه‌ی کلن و بن، هر ماه به خود hودوکلن می‌زد. نه تنها امیرها و پرنس‌های اهل هنر از این عطر استفاده می‌کردند، بلکه ناپلئون نیز قدر "آب کلن" را می‌دانست و روزی یک شیشه از آن را مصرف می‌کرد.

اما در تاریخچه‌ی طولانی ادوکلن هم مشکلاتی ثبت شده است. یوهان ماریا فارینا می‌گوید: «بحران‌های زیادی برای ما وجود داشتند، مثل انقلاب فرانسه و جنگ جهانی اول و دوم. نه بخاطر اینکه مشتریان ما دیگر قدرت خرید نداشتند، بلکه بخاطر اینکه ما دسترسی به مواد خام نداشتیم و دیگر نمی‌توانستیم ادوکلن تولید کنیم.»  وی تاکید می‌کند: «تا وقتی که ما بتوانیم تولید کنیم، آینده‌ی خوبی داریم. در حال حاضر خیلی‌ها از بحران اقتصادی صحبت می‌کنند، اما ما دچار این بحران نیستیم»

 تقلید از اصل ادوکلن

موفقیت باعث تقلید می‌شود. صد سا‌ل پس از کشف فارینا، بازرگانی از شهر کلن به نام ویلهلم مولنز نیز عطری از مرکبات تهیه کرد. او شماره‌ی پلاک در خانه خود، ۴۷۱۱، را به عنوان اسم روی این عطر گذاشت. محصولی مشهور در کل دنیا، ولی بدل!

 در شرکت فارینا، که ۳۰۰ سا‌ل است در شهر کهن کلن وجود دارد، میتوان ادوکلن اصل را خریداری کرد.

همچنین در موزه‌ای که در همان ساختمان وجود دارد، میهمانان می‌توانند مطالب زیادی در مورد ادوکلن بیاموزند. مثلا اینکه خالق ادوکلن، یعنی جووانی ماریا فارینا، پدر تعمیدی ژان باپتیست گرنویی، عطار نابغه در کتاب "عطر" پاتریک زوس‌کیند بوده‌است. زوس‌کیند برای تحقیقات راجع به کتابش نزد فارینا رفته بود.

امروزه می‌توان ادوکلن اصل را، چه در شیشه‌ی تاریخی‌اش و چه در شیشه‌ی مدرن خریداری کرد. نشان دهنده‌ی اصل بودن این عطر نقش لاله‌ای سرخ‌رنگ و  نام "یوهان ماریا فرینا" بر روی شیشه‌ی آن است.


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 420

تاریخ انتشار: جمعه 1 بهمن 1389 ساعت: 12:53
نظر

شکستن ديوار صوتي يعني چه؟

ا موضوع: آیا میدانستید؟,,

براي توضيح درباره آنچه هنگام شکستن ديوار صوتي روي مي دهد، ابتدا بايد به صوت به چشم موجي با سرعت انتشار محدود نگاه کرد. همه شما با اثرات ناشي از محدود و نسبتا کم بودن سرعت صوت آشنايي داريد؛ بازتاب صدا در کوه، تاخير زماني در شنيدن صداي بلندگوهايي که يک چيز را پخش مي کنند و شنيدن صداي رعد پس از ديدن برق. در سطح دريا و دماي 22درجه، امواج صوتي با سرعت 345متر بر ثانيه يا 1240کيلومتر در ساعت منتشر مي شوند. هر چه دما و فشار کاهش يابد، سرعت صوت کم مي شود، به طوري که براي هواپيمايي در ارتفاع 35هزار پايي - جايي که دما 54- درجه است سرعت صوت به 295متر در ثانيه يا 1060کيلومتر در ساعت مي رسد. حالا يک منبع صوتي را تصور کنيد که يک پالس در ثانيه در فضا پخش مي کند. اين پالسها را مي توان به صورت پوسته هاي کروي از هواي پرفشار که با سرعت صوت بزرگ مي شوند و صوت را منتشر مي کنند تصور کرد (درست مانند دايره هاي ايجاد شده در سطح آب پس از پرتاب يک سنگ) به اين کره ها جبهه هاي موج مي گوييم. اگر چشمه ساکن باشد، اين کره ها، مانند دايره هاي آب هم مرکز خواهند بود ؛ اما اگر منبع شروع به حرکت کند، اين کره ها را در جهت حرکتش جابه جا خواهد کرد. به طوري که فاصله کره ها از هم در يک طرف (در جهت حرکت) کمتر و در طرف مقابل بيشتر خواهد شد. (با رسم شکل اين مطلب را خواهيد ديد). مقدار اين جابه جايي بستگي به سرعت منبع نسبت به سرعت انتشار صوت دارد. هر چه سرعت منبع بيشتر باشد، به جبهه هاي موجي که در هر لحظه توليد مي کند، نزديکتر شده و بنابراين فاصله جبهه ها در مقابل منبع کمتر و کمتر مي شود، تا اين که در سرعت صوت، منبع به موج صوتي خود مي رسد و با آن حرکت مي کند. به طوري که جبهه هاي کروي امواج توليد شده همگي مقابل منبع انباشته مي شوند. (مثل حلقه هاي تودرتو با شعاعهاي مختلف که در يک نقطه بر هم مماسند). از نظر فيزيکي جبهه هاي موج نشاندهنده تغييرات فشار هوا هستند و همين تغييرات فشار است که گوش ما آن را به صورت صدا مي شنود.

حالا تصور کنيد همه اين جبهه هاي موج پرفشار جلوي يک هواپيما که با سرعتي در آستانه سرعت صوت حرکت مي کند جمع شود. در اين صورت جبهه ها همديگر را تقويت مي کنند و يک موج فشار با دامنه بسيار زياد تشکيل مي دهند. اين موج، نيروي مقاومت هوا را زياد مي کند و باعث کاهش نيروي بالابر و دشواري کنترل هواپيما مي شود. وقتي سرعت هواپيما با افزايش توان از سرعت صوت پيشي مي گيرد، از اين سد و ديوار صوتي عبور مي کند و به اصطلاح ديوار صوتي را مي شکند. در اين حالت موج، دامنه تشکيل شده که به آن shock wave گفته مي شود در هوا منتشر مي شود و به زمين مي رسد. شدت موج رسيده به زمين به ارتفاع هواپيما و اندازه آن بستگي دارد. اگر هواپيما به قدر کافي به زمين نزديک باشد موج فشار مي تواند آنقدر قوي باشد که باعث شکستن شيشه ها، تخريب ساختمان هاي سست و يا کاهش شنوايي افراد شود. شکستن ديوار صوتي يا گذشتن از سرعت صوت، اولين بار در 14اکتبر 1947 و به وسيله چاک بيگر، خلبان نيروي هوايي امريکا با هواپيماي -X1 که به همين منظور ساخته شده بود اتفاق افتاد. امروزه بيشتر هواپيماهاي جنگنده براحتي از سرعت صوت مي گذرند، به طوري که سرعت بعضي مانند SR71 به 3600کيلومتر در ساعت 3برابر سرعت صوت مي رسد. اما تصوير بالا به شما امکان مي دهد که اين پديده صوتي را ببينيد! اين تصوير که به وسيله جان گي در جولاي 1999 گرفته شده است، يک فروند هواپيماي F18 هورنت را در حال عبور از ديوار صوتي بر فراز اقيانوس آرام نشان مي دهد. اشتباه نکنيد. ابرسفيد رنگ صدا نيست. در اطراف بالهاي هواپيما بخصوص در شرايط پرواز صوتي، مناطق کم فشار فراواني ايجاد مي شود. اگر هوا بخار آب زياد داشته باشد، فشار هواي پايين، آب موجود در هوا را متراکم مي کند و باعث ايجاد ابري از بخار در اطراف آن مي شود. وقتي هواپيما از ديوار صوتي عبور مي کند، هوا به طور موضعي با shock wave آشفته و بخار ناپديد مي شود. جان گي عکس را در لحظه اي که صداي غرش را شنيد، درست پيش از ناپديدشدن ابر، گرفته است.


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 415

تاریخ انتشار: پنج شنبه 30 دی 1389 ساعت: 20:25
نظر

جهان چگونه متولد شد؟

ا موضوع: آیا میدانستید؟,,

با وجود پيشرفتهاي شگرفي که در زمينه هاي گوناگون دانش و فلسفه نصيب ما شده است بايد اقرار کنيم که هنوز از چگونگي جهان آغازين و پيدايش آن چيزي نمي دانيم!

بر اساس اطلاعات به دست آمده از فضا عمر جهان چيزي در حدود ۱۴ ميليارد سال تخمين زده ميشود و دانشمندان تصور مي کنند که کل جهان هستي به طور کاملا ناگهاني و در پي يک انفجار بزرگ به نام BIG BANG پديد آمده است.

در اين نظريه گفته شده است که در ابتدا جهاني وجود نداشت به جز يک نقطه ي بسيار کوچک که درون آن نقطه ذراتي بي نهايت ريز در حال چرخش بودند.اين ذرات حتي از الکترون هم کوچک تر و ساده تر بودند و با سرعت زيادي در حال حرکت و انقباض بودند.بر اثر انقباض بيش از اندازه ي اين ذرات دماي نقطه ي کوچک بسيار بالا رفت تا جايي که ديگر نمي توانست گرما را تحمل کند و از اين رو ناگهان منفجر شد. و ذرات ريز و گازهاي موجود در آن با سرعت بسيار زياد در فضا منتشر شدند و کهکشانها و ستارگان و سپس سيارات را تشکيل دادند.

در قرآن نيز خداوند به انفجار بزرگ اشاره مي کند و مي فرمايد:

آيا کافران نديدند که آسمانها و زمين بسته بود و ما آنها را بشکافتيم؟{سوره انبياء آيه ۳۰}

اين آيه ي زيبا که به شکافته شدن يک هسته و تشکيل جهاني عظيم اشاره دارد مي تواند ما را بر اين نظريه استوارتر گرداند که جهان در ابتدا ذرهاي بيش نبود همانطور که خود بشر نيز از ذره اي ناچيز خلق مي شود.

اما چيزي که تا کنون مجهول مانده است دليل وقوع اين انفجار عظيم است که چرا ذرات منقبض شدند و سپس منفجر گشتند؟ به عبارت ديگر چنانچه پيدايش جهان را به انفجار بزرگ منوط بدانيم اين پرسش مطرح مي شود که وضعيت جهان قبل از انفجار چگونه بوده است؟ شايد تنها پاسخي که به اين پرسش بتوان داد اين است که جهان هميشه وجود داشته و نيستي در عالم افلاک مفهومي ندارد که البته مي توان در اين نظريه ترديد داشت.

بر همين اساس در سال ۱۹۴۰ ميلادي نظريه اي تحت عنوان آفرينش مداوم يا Continuos Creation به وسيله ي چندين دانشمند ارائه گرديد.

اين نظريه عنوان ميکند که جهان کنوني از بازمانده هاي کهکشان هاي پيرتر در زمان بسيار گذشته تشکيل شده است اما به مرور زمان در اين نظريه نارسايي هايي يافت شد به طوريکه اکنون مردود شمرده مي شود و به جاي آن منطق قابل قبولتري ارائه شده است به نام نظريه جهان نوسان کننده يا Oscillating Universe.

اين نظريه معتقد است که حالت انبساط کنوني جهان در آينده به انقباض تبديل خواهد شد و تمام مواد تشکيل دهنده جهان دوباره گرد هم جمع خواهند شد که مقدمات انفجار بزرگ ديگري را فراهم سازند!

همانطور که مي دانيد هابل دانشمند سرشناس با مطالعه ي ذرات عالم متوجه شد که تمام اجزاي جهان حتي خود زمين و منظومه شمسي و تمام کهکشانها در حال دور شدن از يکديگر هستند و بر اين اساس اعلام نمود که دليل اين دور شدن ذرات نيرويي است که از زمان انفجار بزرگ تا به حال در جهان باقي مانده است و تا ابد نيز اين روند انبساط جهان ادامه خواهد داشت به اين معني که در چند ميليون سال آينده فاصله ي زمين از ساير سيارات بيش از مقدار کنوني خواهد بود و همه چيز کاملا تغيير خواهد کرد.اما اين انبساط تا چه زماني ادامه دارد؟ آنقدر که جهان محو و نابود شود؟ آيا پس از مدتي اين انبساط متوقف خواهد شد؟

نظريات متعددي در اين باره وجود دارد. عده اي از دانشمندان معتقدند که جهان در آينده منقبض و کوچک خواهد شد که اين امر ميلياردها سال طول خواهد کشيد و عده اي ديگر بر اين باورند که جهان به انبساط خود ادامه خواهد داد تا روزي که خدا بخواهد.


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 453

تاریخ انتشار: پنج شنبه 30 دی 1389 ساعت: 20:24
نظر

استعداد کودکان نابینا در موسیقی

ا موضوع: آیا میدانستید؟,,

تازه ترین تحقیقات نشان می دهد کودکانی که در سنین بسیار پایین بینایی خود را از دست می دهند استعداد موسیقی پیدا می کنند که به طور مشهودی بهتر از دیگر همسالان بینای آنها است. دانشمندان از مدت ها قبل می دانستند نابینایان بهتر از همسالان بینای خود می توانند با کمک صدا موقعیت خود را تشخیص دهند اکنون دانشمندان دانشگاه کانادا در مونترال دریافته اند نابینایان 10 بار بهتر از افراد بینا تغییرات زیر و بم صدا ها را تشخیص می دهند اما این به شرطی است که قبل از دو سالگی بینایی خود را از دست بدهند. پاسکال بلین سرپرست این تحقیق می گوید این تحقیق ثابت می کند نابینایان در تشخیط زیر و بمی صدا بهتر از افراد طبیعی و بینا عمل می کنند شماری از موسیقی دانان بزرگ نابینا هستند و بسیاری از کسانی که پیانو کوک می کنند نیز نابینا هستند. اما تا قبل از انجام تحقیق شواهد زیادی برای اثبات توانایی بهتر نابینایان در زمینه موسیقی وجود نداشت. محققان هیچ تفاوتی در تشخیص تغییرات زیر و بم صدا بین افراد بینا و کسانی که در سنین بالاتر نابینا شده اند نیافتند. محققان دریافتند برتری استعداد موسیقی با سن بروز نابینایی مرتبط است. فقط کسانی که قبل از دو سالگی بینایی خود را از دست داده اند استعداد بهتری در این زمینه نشان می دهند اما کسانی که بعد از پنج سالگی دچار نابینایی شدند تفاوت چندانی با سایرین نداشتند.
نتایج این مطالعه در مجله علمی نیچر به چاپ رسیده است. این تحقیق تفاوت بین نابینایان و بینایان را ناشی از انعطاف پذیری مغز در دوران کودکی می داند در این دوران مهم مغز نوزاد همانند اسفنج است. و همه نوع محرکی را دریافت می کند این تحقیقات نشان می دهد بخشی از مغز که تصاویر را دریافت می کند در صورتی که اطلاعاتی را دریافت نکند برای تقویت سایر بخش ها تخصیص می یابد. زمانی که این افراد نابینا می شوند بخشی از مغزشان که برای پردازش الاعات دیداری مورد استفاده قرار می گیرد برای انجام وظایف دیگری به خصوص اطلاعات شنیداری تحت سازمان دهی مجدد قرار می گیرند. هرچه این سازمان دهی محدد زودتر انجام شود کارایی بیشتری خواهد داشت


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 425

تاریخ انتشار: پنج شنبه 30 دی 1389 ساعت: 20:24
نظر

آیا میدانستید قطب نما 83 سال قبل از میلاد ساخته شد؟

ا موضوع: آیا میدانستید؟,,

83  سال قبل از میلاد

قطب نمای مغناطیسی که وسیله ای است برای یافتن جهت رو به شمال در موقع جهت یابی اصولا یک عقربه مغناطیسی است که در جعبه ای آویزان بوده و می تواند آزادانه روی محوری بچرخد عقربه با محور شمال جنوب میدان مغناطیسی زمین همراستا می شود.

کشف اینکه عقربه مغناطیسی همواره در امتداد شمال جنوب قرار می گیرد در چین اتفاق افتاد و در کتاب لوون هنگ توضیح داده شده است. در قرن نهم هعم قطب نماهای با عقربه شناور و هم قطب نماهای با عقربه چرخان که امروزه می شناسیم توسط چینی ها توسعه یافته اند دریانوردان ایرانی این قطب نما ها را از چینی ها به دست آوردند و بعضی از آنها را با ونیزی ها معامله کردند.

در سال 1187 نویسنده انگلیسی الکساندر نکام ( 1217 تا 1157 ) توصیف می کند که در کشتی نشانه ای وجود داشت که می توانست حتی وقتی که ستاره قطبی زیر آبرها پنهان بود مسیر مورد تعقیب را شنان دهد.

قطب نمای ژیرسکوپی در سال 1905 در آمریکا توسط آلمرآمبروز اسپری (1860 تا 1930 ) اختراع شد و اکنون وسیله ای عادی در هواپیما و کشتیها در دریاست این وسیله خیلی مهم از اندازه حرکت زاویه ای ژیروسکوپ با نیروی حاصل از دوران زمین برای نگهداری جهتگیری محور چرخش استفاده می کند و بنابراین یک مرجع جهتدار پایدار حاصل می شود.

قطب نما که توسط چینی ها توسعه یافت به دریانوردان امکان می دهد تا به دقت در شرایط ابری کشتیرانی کنند.

 


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 453

تاریخ انتشار: پنج شنبه 30 دی 1389 ساعت: 20:22
نظر

آیا میدانستید

ا موضوع: آیا میدانستید؟,,

بهترین دانستنیها

 

 




ـ اولین اتوموبیل را مظفرالدین شاه قاجار وارد ایران کرد .

ـ اولین آدامس را جان کورتیس در سال
۱۲۲۷ شمسی ساخت .

ـ تنها قسمت بدن که خون ندارد قرنیة چشم است .

لطفا نظر یادتون نره

 

برای مشاهده همه ی دانستنیها به ادامه مطلب بروید...

 


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 869

تاریخ انتشار: پنج شنبه 30 دی 1389 ساعت: 16:19
ادامه مطلب
نظر

بزرگترین میکروبلاگ ایرانی

ا موضوع: آیا میدانستید؟,,

شبکه ی اجتماعی دنبالر بهترین و بزرگترین میکروبلاگ ایرانی


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 481

تاریخ انتشار: چهار شنبه 29 دی 1389 ساعت: 14:43
نظر

آیا میدانستید

ا موضوع: آیا میدانستید؟,,

وزن اسکلت انسان بالغ 13 تا 15 کیلوگرم است


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 510

تاریخ انتشار: چهار شنبه 29 دی 1389 ساعت: 14:3
نظر

آیا میدانستید

ا موضوع: آیا میدانستید؟,,

تعداد افرادی که سالانه از نیش زنبور میمیرند بیشتر از کسانی است که سالانه از نیش مار میمیرند


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 511

تاریخ انتشار: چهار شنبه 29 دی 1389 ساعت: 14:0
نظر

آیا میدانستید

ا موضوع: آیا میدانستید؟,,

شتر درهنگام  تشنگی می تواند 95 لیتر اب را در 3 دقیقه بنوشد


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 446

تاریخ انتشار: چهار شنبه 29 دی 1389 ساعت: 13:59
نظر

آیا میدانستید

ا موضوع: آیا میدانستید؟,,

پروانه ها با پای خودمزه هارا حس می کنند..


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 511

تاریخ انتشار: چهار شنبه 29 دی 1389 ساعت: 13:54
نظر

ليست صفحات

تعداد صفحات : 2
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد



دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((♪♫ PESAREKHOOB ♪♫)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف